Skip links

Logo e-İrsaliye

e-İrsaliye, kâğıda basılı olarak kullanılan sevk irsaliyesinin elektronik versiyonudur. Bir işletme başka bir işletmeye, tesise veya şahsa göndereceği ticari bir ürünü sevk ederken, beraberinde muhakkak bir sevk irsaliyesi de bulundurmalıdır.

Güncel Mevzuata Uyum
ve Güncel Yapı

Çevre Dostu
İrsaliye Süreçleri

Kolay
Entegrasyon

Veri
Güvenliği

Kolay
Erişim

Güncel Mevzuata Uyum
ve Güncel Yapı

Çevre Dostu
İrsaliye Süreçleri

Kolay
Entegrasyon

Veri
Güvenliği

Kolay
Erişim

Sevk irsaliyelerini dijital ortamda oluşturarak sevkiyat süreçlerini ve ticareti hızlandırmayı sağlayan e-İrsaliye, işletmelerin verimliliğini artırıyor.

Yasal Mevzuata Uyumlu

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya geçirilen e-irsaliye, kağıt ortamdaki sevk irsaliyesi ile aynı hukuki niteliklere sahip bulunuyor. e-İrsaliye ile sevk irsaliyeleri mevzuata uyumlu şekilde elektronik sertifika ile imzalanarak elektronik ortamda iletiliyor, muhafaza ve ibraz ediliyor.

Daha Düşük Maliyet

e-İrsaliye uygulamasından yararlanan işletmeler iş süreçlerinde hız ve verimlilik artışı elde ederken, kağıt sevk irsaliyelerinin basımı ve hazırlanması gibi işlemlerden kaynaklanan maliyetlerden de tasarruf sağlıyor.

Uygulama Alanları

Kolay Entegrasyon

e-İrsaliye uygulaması, işletmelerde kullanılmakta olan diğer yazılımlar, sistemler ve işletmenin genel iş süreçlerine kolayca entegre edilebiliyor.

Veri Güvenliği

e-İrsaliye ile sevk irsaliyelerinin dijital ortama taşınması , bu kayıtların güvenliğini sağlıyor.

Kolay Erişim

e-İrsaliye ile dijital ortamda oluşturulan belgelere sistem üzerinden tek tıkla ulaşmak, işletmelerin operasyonel verimliliğini artırıyor.

Çevre Dostu İrsaliye Süreçleri

e-İrsaliye, kağıt kullanımının sona ermesiyle sağlanan maliyet avantajına ek olarak çevre dostu bir uygulama da sunuyor. İrsaliyelerin elektronik ortama geçmesiyle birlikte işletmelerde kâğıt kullanımı azaltılıyor ve ağaçların kesilmesi önleniyor.

Yasal Mevzuata Uyum ve Güncel Yapı

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın standartlarına uyumlu şekilde geliştirilen e-İrsaliye, değişen mevzuata göre düzenli olarak güncellenerek sürekli uyumluluk sağlıyor.

e-Çözümler Ne Kazandırır?

e-İrsaliye ilk olarak 1 Ocak 2018’de gönüllülük esası ile uygulamaya alınmış, sonraki yıllarda ise belirli niteliklerdeki işletmeler için zorunlu tutulmaya başlamıştır. e-İrsaliye kullanma zorunluluğu bulunan işletmelerin özellikleri dönem dönem güncellenmiş, böylece daha çok sayıda mükellefin e-İrsaliye’ye geçmesi sağlanmıştır. Bazı işletmeler de e-İrsaliye kullanma zorunlulukları olmamakla birlikte bu dijital çözümden kendi istekleriyle yararlanmaya devam etmektedir.

2022 yılında Resmî Gazete’de yayımlanan 535 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca, e-Fatura uygulamasına dâhil olup senelik brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzerinde olan mükelleflerin e-İrsaliye’ye geçmesi zorunludur.

e-İrsaliye’ye başvuru için öncelikle e-Fatura mükellefi olmak gerekir. Halihazırda e-Fatura kullanan işletmelerin e-İrsaliye’ye geçmek için Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) ayrıca başvuruda bulunmasına gerek yoktur. Özel entegratör konumundaki Logo Yazılım’dan e-İrsaliye çözümünü almaları yeterlidir. Logo Yazılım gerekli başvuruları yaparak çözümü devreye alır.

e-Fatura mükellefi olmayan işletmeler ise öncelikle bu çözümden yararlanmaya başlamalıdır. Bunun için de ilk olarak mali mühür almak, ardından GİB’e online başvuru yapmak gereklidir. Daha sonra özel entegratör Logo Yazılım’ın e-Fatura çözümü kullanılarak tüm fatura süreçleri, ardından da irsaliye süreçleri dijital ortama taşınabilir.

Gelir İdaresi Başkanlığı standartlarına uygun şekilde geliştirilen e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv gibi uygulamalar, maliyet tasarrufu sağlar.

İşletmelerin işlerinin daha hızlı yürütülmesini ve daha etkin şekilde kontrol edilebilmesini sağlar.

Bu çözümler, operasyonel süreçlere katma değer sağlamanın yanı sıra iş gücü, arşivleme, yazıcı sarf malzemeleri ve kağıt fatura gönderimi gibi maliyetlerden tasarruf etmeye de imkan tanır.

Destek

Desteğe'mi ihtiyacınız var? İletişim 'e geçin.

e-Çözümler Ne Kazandırır?

e-İrsaliye ilk olarak 1 Ocak 2018’de gönüllülük esası ile uygulamaya alınmış, sonraki yıllarda ise belirli niteliklerdeki işletmeler için zorunlu tutulmaya başlamıştır. e-İrsaliye kullanma zorunluluğu bulunan işletmelerin özellikleri dönem dönem güncellenmiş, böylece daha çok sayıda mükellefin e-İrsaliye’ye geçmesi sağlanmıştır. Bazı işletmeler de e-İrsaliye kullanma zorunlulukları olmamakla birlikte bu dijital çözümden kendi istekleriyle yararlanmaya devam etmektedir.

2022 yılında Resmî Gazete’de yayımlanan 535 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca, e-Fatura uygulamasına dâhil olup senelik brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzerinde olan mükelleflerin e-İrsaliye’ye geçmesi zorunludur.

e-İrsaliye’ye başvuru için öncelikle e-Fatura mükellefi olmak gerekir. Halihazırda e-Fatura kullanan işletmelerin e-İrsaliye’ye geçmek için Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) ayrıca başvuruda bulunmasına gerek yoktur. Özel entegratör konumundaki Logo Yazılım’dan e-İrsaliye çözümünü almaları yeterlidir. Logo Yazılım gerekli başvuruları yaparak çözümü devreye alır.

e-Fatura mükellefi olmayan işletmeler ise öncelikle bu çözümden yararlanmaya başlamalıdır. Bunun için de ilk olarak mali mühür almak, ardından GİB’e online başvuru yapmak gereklidir. Daha sonra özel entegratör Logo Yazılım’ın e-Fatura çözümü kullanılarak tüm fatura süreçleri, ardından da irsaliye süreçleri dijital ortama taşınabilir.

Gelir İdaresi Başkanlığı standartlarına uygun şekilde geliştirilen e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv gibi uygulamalar, maliyet tasarrufu sağlar.

İşletmelerin işlerinin daha hızlı yürütülmesini ve daha etkin şekilde kontrol edilebilmesini sağlar.

Bu çözümler, operasyonel süreçlere katma değer sağlamanın yanı sıra iş gücü, arşivleme, yazıcı sarf malzemeleri ve kağıt fatura gönderimi gibi maliyetlerden tasarruf etmeye de imkan tanır.

Destek

Desteğe'mi ihtiyacınız var? İletişim 'e geçin.

İletişim Kanalları

0224 273 51 33

brm@brm.com.tr